Je elektrische auto als thuisbatterij gebruiken

Stel je eens voor: de accu van je elektrische auto is niet alleen voor je ritten, maar voedt ook gewoon je huis. Dat is precies wat je doet als je je elektrische auto als thuisbatterij gebruikt. Deze slimme aanpak, ook wel Vehicle-to-Home (V2H) genoemd, maakt van jouw auto een actieve energiebron voor je hele woning.
Hoe werkt een elektrische auto als thuisbatterij
Het idee dat je auto de wasmachine laat draaien klinkt misschien als toekomstmuziek, maar de techniek erachter is verrassend logisch. Je auto wordt hiermee een slim onderdeel van je energiehuishouden. Perfect om je zelf opgewekte zonnestroom te gebruiken op de momenten dat jij het nodig hebt, in plaats van wanneer de zon toevallig schijnt.
Je auto als een slimme powerbank op wielen
Zie de batterij van je elektrische auto als een gigantische, verrijdbare powerbank. Overdag, wanneer je zonnepanelen op volle toeren draaien, laad je de accu van je auto op met gratis, groene stroom. Op zonnige dagen wek je vaak veel meer op dan je op dat moment verbruikt. In plaats van dit overschot voor een habbekrats terug te leveren aan het net, sla je het gewoon op in je auto.
Zodra de zon ondergaat en je juist meer stroom nodig hebt – de lampen gaan aan, je begint met koken, de tv draait – draait het proces zich om. Je auto geeft de opgeslagen zonne-energie terug aan je huis. Zo gebruik je je eigen opgewekte stroom en hoef je geen dure elektriciteit van het net te halen tijdens de piekuren.
De sleutel: bidirectioneel laden
Dit slimme samenspel wordt mogelijk gemaakt door bidirectioneel laden. Een gewone laadpaal stuurt de stroom maar één kant op: van het net naar je auto. Een bidirectionele laadpaal, zoals de modellen die Stroom Loods adviseert en installeert, kan de stroom twee kanten op sturen.
-
Van huis naar auto: Je auto laadt op, precies zoals je gewend bent.
-
Van auto naar huis (V2H): Je auto levert stroom terug om je apparaten in huis van energie te voorzien.
Dit systeem zorgt ervoor dat de gelijkstroom (DC) uit de accu van je auto wordt omgezet in wisselstroom (AC), de stroom die je thuis gebruikt. Het werkt eigenlijk precies hetzelfde als een vaste thuisbatterij, maar dan met de flexibiliteit van je auto. Wil je meer weten over de basisprincipes? Lees dan ook ons artikel over hoe een thuisbatterij werkt.
Je elektrische auto inzetten als thuisbatterij is niet alleen een slimme manier om je energierekening omlaag te krijgen. Je wordt ook een stuk minder afhankelijk van het overbelaste stroomnet en krijgt de volledige controle over je eigen energie.
Klaar voor een slimme energietoekomst
Met V2H wordt je elektrische auto dus veel meer dan alleen een vervoersmiddel. Het wordt een dynamisch onderdeel van je huis, waarmee je het maximale uit je zonnepanelen haalt. Bij Stroom Loods helpen we je graag om deze slimme techniek bij jou thuis te realiseren. Benieuwd naar de mogelijkheden? Vraag vandaag nog een vrijblijvend adviesgesprek aan.
Hoe werkt de techniek achter bidirectioneel laden?
Bidirectioneel laden is de slimme techniek die jouw auto omtovert van vervoersmiddel naar een actieve energiebron voor je huis. Maar hoe gaat dat precies in zijn werk? We nemen je stap voor stap mee, zodat je precies begrijpt wat er onder de motorkap – én in je meterkast – gebeurt.
Het begint allemaal met twee soorten stroom. Uit het stopcontact komt wisselstroom (AC), maar de accu van je elektrische auto slaat energie op als gelijkstroom (DC). Een gewone laadpaal stuurt de AC-stroom de auto in, waar een interne omvormer er DC van maakt. Dat is een eenrichtingsweg.
Bij bidirectioneel laden maken we van die eenrichtingsweg een tweebaansweg. Stroom kan er niet alleen in, maar ook weer uit. En daar heb je een speciaal soort laadpaal voor nodig die veel meer kan dan alleen stroom doorgeven.
De slimme verkeersregelaar voor jouw stroom
Een bidirectionele laadpaal, zoals de geavanceerde modellen die Stroom Loods adviseert en installeert, is de spil in het hele systeem. Zie het als een slimme verkeersregelaar die precies weet welke stroom waarheen moet, en wanneer. Deze laadpaal heeft een speciale, ingebouwde omvormer die de DC-stroom uit je auto-accu weer kan omzetten naar de AC-stroom die jouw huis nodig heeft.
Deze omzetting is de kern van Vehicle-to-Home (V2H). Zonder dit proces blijft de energie ‘gevangen’ in de accu van je auto. De laadpaal zorgt ervoor dat de energie uit je auto veilig en efficiënt je verlichting laat branden, je koelkast koelt of zelfs je warmtepomp laat draaien.
De bidirectionele laadpaal is niet zomaar een stekker; het is het brein van jouw slimme energiehuishouden. Het regelt de complexe stroomomzetting en de communicatie die nodig is om je auto als thuisbatterij te laten functioneren.
Communicatie is de sleutel tot succes
Om alles soepel te laten verlopen, moet de laadpaal constant ‘praten’ met je auto en je slimme meter. Dit gebeurt via gestandaardiseerde protocollen, waarvan ISO 15118 de bekendste is. Dit protocol zorgt ervoor dat alle apparaten dezelfde ‘taal’ spreken en elkaar perfect begrijpen.
Dankzij deze constante communicatie kan het systeem:
-
De laadstatus van je auto checken: Het systeem weet altijd hoeveel stroom er in de accu zit en zorgt dat je een zelf ingesteld minimum overhoudt om gewoon te kunnen rijden.
-
Het stroomverbruik in huis meten: De laadpaal ziet wanneer je veel stroom verbruikt (bijvoorbeeld tijdens het koken) en kan dan besluiten om stroom uit de auto te leveren.
-
Slim reageren op het energienet: Het systeem kan inspelen op lage stroomprijzen om de auto op te laden en juist de dure uren vermijden door de opgeslagen energie te gebruiken.
Deze intelligente aansturing is cruciaal. Het zorgt ervoor dat je elektrische auto als thuisbatterij niet alleen technisch mogelijk is, maar ook echt geld oplevert. Het systeem laadt slim op als stroom goedkoop is (bijvoorbeeld 's nachts of als de zon volop schijnt) en levert stroom terug als die duur is.
Een compleet en afgestemd systeem
Het is belangrijk om te beseffen dat je auto gebruiken als thuisbatterij meer is dan alleen een geschikte auto en een speciale laadpaal. Het is een geïntegreerd systeem waarin alle onderdelen perfect moeten samenwerken. Van de auto zelf en de laadpaal tot de aanpassingen in je meterkast; alles moet op elkaar zijn afgestemd voor een veilige en efficiënte werking.
Daarom is het advies en de installatie door een specialist als Stroom Loods zo belangrijk. Wij zorgen dat je de juiste componenten krijgt, zoals een laadpaal van een topmerk als Sigenergy, die naadloos samenwerkt met jouw auto. We regelen een vakkundige installatie en configureren het systeem zo dat jij er maximaal van profiteert, zonder dat je er omkijken naar hebt.
Ben je klaar om deze slimme techniek in de praktijk te brengen? Laat je door de experts van Stroom Loods adviseren over de beste oplossing voor jouw situatie.
De voordelen voor jouw portemonnee en het energienet
Waarom zou je de accu van je auto gebruiken om je huis van stroom te voorzien? Simpel: de voordelen zijn enorm. Zowel voor je eigen portemonnee als voor de stabiliteit van het hele Nederlandse energienet. Je elektrische auto als thuisbatterij inzetten is dus meer dan een leuke gadget; het is een slimme financiële zet en een bijdrage aan een duurzamere toekomst.
Deze aanpak wordt met de dag relevanter. Het aantal elektrische auto's in Nederland groeit razendsnel en daarmee ook de kansen voor energieopslag. Recent stonden er al ongeveer 558.000 volledig elektrische auto's geregistreerd, wat neerkomt op 6,1% van het totale wagenpark. Dit groeiende 'wagenpark op wielen' vormt een gigantische batterij die we nu nog nauwelijks gebruiken.
Direct financieel voordeel voor jou
Het grootste en meest directe voordeel merk je meteen op je energierekening. Met een bidirectionele laadpaal, vakkundig geïnstalleerd door Stroom Loods, word jij de baas over je eigen opgewekte zonnestroom.
-
Eigen zonnestroom maximaal benutten: Overdag sla je de overtollige zonne-energie op in je auto. ’s Avonds, als de stroomprijzen het hoogst zijn, gebruik je die energie gewoon weer in huis. Zo koop je veel minder dure stroom van het net.
-
Minder last van schommelende energieprijzen: De stroomprijzen kunnen flink op en neer gaan. Met je eigen energiebuffer ben je hier veel minder kwetsbaar voor. Dat zorgt voor rust en financiële stabiliteit.
-
Slim handelen met energie: Geavanceerde systemen, zoals die van onze topmerken Sigenergy en Huawei, kunnen zelfs inspelen op dynamische energiecontracten. Ze laden je auto op als stroom bijna gratis is en leveren terug als de prijs hoog is. Zo kun je er zelfs geld mee verdienen.
Benieuwd wat een laadpaalinstallatie je ongeveer gaat kosten? We hebben de kosten van een laadpaal thuis voor je op een rij gezet in een uitgebreid artikel.
Je auto is niet langer alleen een kostenpost, maar wordt een actief onderdeel van je huishouden. Het is een investering die zichzelf terugverdient door een structurele besparing op je maandelijkse lasten.
De afbeelding hieronder laat perfect zien hoe je auto ’s avonds je huis van stroom kan voorzien.
Zo zie je hoe naadloos de overgang van zonne-energie naar auto-energie kan zijn. Comfortabel en voordelig de avond doorkomen, gewoon met de stroom uit je eigen auto.
Een steviger energienet en je eigen noodstroom
Naast de financiële winst help je ook mee aan de energietransitie. Het Nederlandse elektriciteitsnet kraakt en piept onder de toenemende vraag en het wisselende aanbod van zon en wind. Jouw auto kan een deel van de oplossing zijn.
Stabiliteit voor het net
Door op drukke momenten stroom terug te leveren, help je overbelasting van het lokale net te voorkomen. Als duizenden auto’s dit tegelijk doen, vormen ze samen een enorme, decentrale batterij. Deze 'virtuele energiecentrale' kan het net perfect in balans houden, waardoor dure en vervuilende gascentrales minder vaak hoeven bij te springen.
Je eigen noodstroomvoorziening
Een ander groot voordeel is dat je altijd een betrouwbare noodstroomvoorziening achter de hand hebt. Valt de stroom in de wijk uit? Voor jou geen probleem. Je bidirectionele systeem schakelt automatisch over op de accu van je auto. Belangrijke apparaten zoals de koelkast, verlichting en internet blijven gewoon werken. Met een gemiddelde autoaccu van 50 tot 80 kWh kun je je huishouden makkelijk één tot meerdere dagen van stroom voorzien.
Vergelijking tussen traditioneel en bidirectioneel laden
Om de verschillen helder te maken, hebben we de belangrijkste kenmerken van een standaard laadoplossing en het gebruik van je auto als thuisbatterij naast elkaar gezet.
Kenmerk |
Traditioneel laden (unidirectioneel) |
Bidirectioneel laden (V2H) |
---|---|---|
Stroomrichting |
Alleen van het net naar de auto. |
Van het net naar de auto én van de auto terug naar huis. |
Gebruik zonne-energie |
Alleen direct verbruik of terugleveren aan het net. |
Overtollige zonne-energie opslaan voor later gebruik. |
Energierekening |
Standaard besparing door thuis te laden. |
Maximale besparing door minder netstroom in te kopen. |
Afhankelijkheid net |
Volledig afhankelijk van het elektriciteitsnet. |
Minder afhankelijk; functioneert als energiebuffer. |
Noodstroom |
Geen noodstroomfunctie bij stroomuitval. |
Werkt als noodstroomvoorziening voor je huis. |
Netstabiliteit |
Belast het net, vooral tijdens piekuren. |
Helpt het net te stabiliseren door terug te leveren. |
Zoals je ziet, gaat bidirectioneel laden veel verder dan alleen je auto opladen. Het maakt van je voertuig een slimme energiehub die je helpt besparen, je onafhankelijker maakt en bijdraagt aan een stabieler energienet voor iedereen.
Bij Stroom Loods zorgen we ervoor dat jouw installatie perfect is voorbereid op al deze slimme toepassingen. Wil jij ook profiteren van deze voordelen? Vraag een persoonlijk adviesgesprek aan en ontdek wat wij voor jou kunnen betekenen.
Wat heb je nodig om met V2H te beginnen?
Overtuigd dat je elektrische auto als thuisbatterij de juiste stap is voor jou? Fantastisch. Maar voordat je kunt beginnen met besparen en verduurzamen, heb je een paar essentiële onderdelen nodig. Zie dit als je praktische checklist om echt van start te gaan met Vehicle-to-Home (V2H).
De groei van elektrische auto's maakt deze technologie steeds toegankelijker. Sterker nog, de adoptie van elektrische auto’s in Nederland heeft recent een kantelpunt bereikt: voor het eerst waren er meer stekkerauto’s in particulier bezit (503.000) dan zakelijk (442.000). Deze trend laat zien dat de EV voor steeds meer mensen de norm wordt, wat een perfecte basis is voor de volgende stap: die auto inzetten als slimme thuisbatterij. Meer over deze mijlpaal in elektrisch rijden lees je hier.
Om deze techniek zelf toe te passen, moet je aan een paar voorwaarden voldoen. Laten we de drie belangrijkste componenten eens doorlopen.
1. Een geschikte elektrische auto
De allereerste en meest cruciale voorwaarde is natuurlijk een elektrische auto die bidirectioneel laden ondersteunt. Helaas is dit nog geen standaardfunctie op elke EV. Je auto moet niet alleen stroom kunnen ontvangen, maar deze via dezelfde laadpoort ook weer kunnen terugleveren aan je huis.
De ontwikkelingen gaan razendsnel, dus het is essentieel om bij de aankoop van een nieuwe auto specifiek te controleren of deze V2H-functionaliteit heeft.
Twijfel je of jouw auto geschikt is? De specialisten van Stroom Loods kunnen je hierover altijd het meest actuele advies geven.
2. Een bidirectionele laadpaal
Het tweede onmisbare onderdeel is een bidirectionele laadpaal. Dit is geen standaard laadstation, maar een geavanceerd apparaat dat fungeert als de 'verkeersregelaar' voor de stroom tussen je auto en je huis. Een cruciaal onderdeel van deze laadpaal is de ingebouwde omvormer. Die zet de gelijkstroom (DC) uit je auto-accu om naar de wisselstroom (AC) die al je huishoudelijke apparaten gebruiken.
Bij Stroom Loods werken we uitsluitend met topmerken als Sigenergy en Huawei. Die hebben keer op keer bewezen dat ze betrouwbare en efficiënte bidirectionele laadoplossingen bieden. Wij helpen je niet alleen bij het kiezen van het juiste model voor jouw auto en verbruik, maar zorgen ook voor een vakkundige installatie.
3. Een slim energiemanagementsysteem (EMS)
Het laatste puzzelstukje is het brein van de hele operatie: een slim energiemanagementsysteem (EMS). Dit systeem verbindt je auto, laadpaal, zonnepanelen en slimme meter met elkaar en zorgt dat alles naadloos samenwerkt. Het EMS is de software die de intelligentie toevoegt aan je installatie.
Zie het EMS als jouw persoonlijke energieregisseur. Het beslist volautomatisch wanneer het slim is om je auto op te laden, bijvoorbeeld als de zon volop schijnt, en wanneer het tijd is om de opgeslagen stroom te gebruiken om je huis van energie te voorzien.
Dit systeem houdt rekening met:
-
Jouw energieverbruik: Het systeem leert je patronen en anticipeert op je verbruik.
-
De opbrengst van je zonnepanelen: Het zorgt dat elke zonnestraal optimaal wordt benut.
-
De stroomprijzen: Bij een dynamisch energiecontract laadt het op als stroom goedkoop (of zelfs gratis) is en ontlaadt het als de prijzen hoog zijn.
Aanpassingen in de meterkast
Naast deze drie hoofdonderdelen zijn er vaak ook aanpassingen in je meterkast nodig. Een V2H-systeem vereist specifieke beveiligingen en soms een zwaardere aansluiting om alles veilig en efficiënt te laten draaien. De installateurs van Stroom Loods zijn experts in het aanpassen van groepenkasten volgens de strengste normen, zodat je installatie helemaal klaar is voor de toekomst.
Hoewel de accu van een auto een veel grotere capaciteit heeft dan een standaard thuisbatterij, kun je voor een prijsindicatie van een vast systeem ook onze gids over de prijs van een 10 kWh thuisbatterij bekijken.
Samen vormen deze elementen een compleet systeem dat jou de volledige controle geeft over je eigen energie. Stroom Loods biedt een totaalpakket, van advies tot installatie. Benieuwd wat de mogelijkheden zijn voor jouw situatie? Vraag direct een vrijblijvend adviesgesprek aan en zet vandaag nog de stap naar slimmer energiebeheer.
De rol van Stroom Loods in jouw energietransitie
De overstap naar een elektrische auto als thuisbatterij kan best een puzzel zijn. Je hebt niet alleen een geschikte auto nodig, maar ook een specifieke laadpaal en slimme software die alles aan elkaar knoopt. Een betrouwbare partner die je door dit hele proces loodst, is dan geen luxe. Bij Stroom Loods begrijpen we dat; wij zijn dé specialist die je zoekt om deze slimme stap te zetten.
Wij zijn geen doorsnee leverancier die alleen een doos bij je aflevert. Stroom Loods is je partner voor de gehele energietransitie. We begeleiden je persoonlijk, van het eerste heldere adviesgesprek tot de vakkundige installatie en de nazorg daarna. Ons doel is niet zomaar iets verkopen, maar samen met jou een slimme en duurzame energietoekomst bouwen.
Jouw partner van advies tot installatie
Onze expertise ligt in het perfect op elkaar afstemmen van alle onderdelen van een V2H-systeem. Dit is geen kwestie van simpelweg een laadpaal aan de muur hangen. Het vraagt om een doordacht plan waarbij jouw auto, de laadpaal en het energiemanagementsysteem als één geolied team samenwerken.
De markt voor energieopslag groeit razendsnel. Recente analyses laten zien dat de totale opslagmarkt in Nederland in 2025 zal verdubbelen van minder dan 500 megawattuur naar bijna 1,5 gigawattuur aan capaciteit. Een flink deel daarvan, zo'n 500 megawattuur, zal bestaan uit opslag 'achter-de-meter' bij consumenten en bedrijven. Juist daar speelt V2H een sleutelrol.
Bij Stroom Loods zien we deze trend niet als een hype, maar als de logische volgende stap voor iedereen met zonnepanelen en een elektrische auto. Wij zorgen ervoor dat jij klaar bent voor deze toekomst, met een installatie die vandaag werkt én morgen relevant blijft.
Ben je benieuwd hoe wij dit voor jou kunnen realiseren? Vraag een persoonlijk adviesgesprek aan en ontdek onze aanpak.
Alleen de beste merken voor jouw V2H-oplossing
Kwaliteit en betrouwbaarheid staan bij ons voorop. Daarom werken we uitsluitend met A-merken die hun waarde in de praktijk hebben bewezen. Voor bidirectionele laadpalen en energiemanagementsystemen vertrouwen wij op de technologie van Sigenergy en Huawei.
Waarom juist deze merken?
-
Bewezen betrouwbaarheid: Ze leveren robuuste hardware die jarenlang meegaat en ontworpen is voor intensief gebruik.
-
Slimme software: Hun energiemanagementsystemen zijn intelligent en gebruiksvriendelijk, zodat jij via een overzichtelijke app altijd de controle houdt.
-
Naadloze integratie: De componenten zijn gemaakt om perfect samen te werken, wat cruciaal is voor een efficiënt en veilig V2H-systeem.
Bij Stroom Loods kiezen we niet alleen voor deze merken; we kennen ze door en door. Onze installateurs zijn getraind om deze systemen optimaal te installeren en configureren, volledig afgestemd op jouw specifieke situatie, verbruikspatroon en wensen.
Meer dan een installateur, een partner
Jouw energietransitie stopt niet na de installatie. Daarom blijven wij ook daarna jouw aanspreekpunt. We bieden standaard 2 jaar installatiegarantie en monitoren je systeem op afstand om te zorgen dat alles optimaal blijft presteren. Zo heb jij er geen omkijken naar en geniet je zorgeloos van de voordelen van je elektrische auto als thuisbatterij.
Stroom Loods is meer dan een installatiebedrijf. We zijn jouw partner op weg naar een zelfvoorzienende en duurzame toekomst. Wij nemen de complexiteit uit handen en maken slim energiebeheer voor jou toegankelijk en begrijpelijk.
Zet vandaag nog de slimme stap. Vraag een vrijblijvende offerte aan en laat ons een persoonlijk plan voor je opstellen.
Veelgestelde vragen over je auto als thuisbatterij
De technologie om je elektrische auto als thuisbatterij te gebruiken is slim en relatief nieuw. Logisch dus dat het vragen oproept. Onze specialisten bij Stroom Loods horen dagelijks dezelfde vragen voorbijkomen. Om de laatste twijfels weg te nemen, zetten we de antwoorden hier voor je op een rij.
Is het gebruiken van mijn auto als thuisbatterij slecht voor de accu?
Dit is misschien wel de grootste zorg die we horen: de mogelijke slijtage van de autoaccu. Gelukkig is de impact op de levensduur van je batterij minimaal.
De laad- en ontlaadcycli voor Vehicle-to-Home (V2H) zijn namelijk erg ondiep. Je gebruikt vaak maar een klein percentage van de totale capaciteit om de avond en nacht door te komen. Vergelijk het met kleine ‘slokjes’ energie nemen, in plaats van de hele fles in één keer leegdrinken. Dit is veel minder belastend dan een volledige laadcyclus van 0% naar 100%.
Bovendien beschermen de moderne batterijmanagementsystemen (BMS) in de auto én in de laadpaal de accu actief tegen slijtage. Ze zorgen dat de batterij altijd binnen veilige marges werkt, wat de levensduur juist optimaliseert.
De technologie is ontworpen om slim en voorzichtig met je accu om te gaan. De prioriteit ligt altijd bij de gezondheid van je batterij, waardoor de extra slijtage minimaal is en ruimschoots wordt gecompenseerd door de financiële voordelen.
Welke elektrische auto's zijn geschikt voor V2H?
Een belangrijke vraag, want nog niet elk elektrisch model kan bidirectioneel laden. De auto moet speciaal zijn ontworpen om stroom niet alleen te ontvangen, maar ook terug te leveren via dezelfde laadpoort. Dit moet zowel in de hardware als in de software van de auto zijn ingebouwd.
De ontwikkelingen gaan razendsnel en steeds meer fabrikanten voegen V2H-ondersteuning toe aan nieuwe modellen. Check dit dus altijd goed bij de aankoop van een nieuwe auto. De specialisten van Stroom Loods houden de markt scherp in de gaten en geven je graag actueel en merkonafhankelijk advies.
Wat kost een V2H-installatie?
De kosten voor een V2H-installatie bestaan uit een paar onderdelen. Het is namelijk een compleet energiesysteem, niet zomaar een laadpaal. De belangrijkste posten zijn de bidirectionele laadpaal, de professionele installatie en eventuele aanpassingen in je meterkast.
Een bidirectionele laadpaal is duurder dan een standaard laadstation. Dat komt door de geavanceerde techniek die erin zit, zoals de omvormer die gelijkstroom (DC) uit de auto omzet naar wisselstroom (AC) voor je huis.
Zie het echter niet als een kostenpost, maar als een investering in je energietoekomst. De besparing op je energierekening is vaak zo fors dat je de installatie vanzelf terugverdient. Voor een exacte prijsopgave, afgestemd op jouw situatie, auto en wensen, kun je het beste een offerte aanvragen. Onze experts maken dan een helder en transparant kostenoverzicht.
Wil je precies weten wat de mogelijkheden voor jou zijn? Vraag hier een vrijblijvende offerte aan.
Houd ik wel genoeg stroom over om te rijden?
Absoluut. Dit is een volkomen terechte vraag, maar je hoeft niet bang te zijn dat je 's ochtends met een lege accu staat. Jouw mobiliteit heeft altijd voorrang.
Het slimme energiemanagementsysteem (EMS) dat Stroom Loods installeert, is het brein achter de hele operatie. Via een simpele app stel je zelf een minimum laadniveau in. Je kunt bijvoorbeeld instellen dat de accu nooit onder de 50% mag komen, of dat hij elke ochtend om 07:00 uur gegarandeerd voor 80% vol moet zijn voor je woon-werkverkeer.
Het systeem zal de accu dus nooit verder ontladen dan jouw limiet. Zo combineer je de voordelen van een thuisbatterij met de zekerheid dat je altijd genoeg bereik hebt. Jij hebt de controle en je auto staat altijd voor je klaar.
Ben je na het lezen van deze antwoorden overtuigd van de kracht van een elektrische auto als thuisbatterij? De experts van Stroom Loods staan klaar om jou te helpen met de volgende stap naar een slimmer en duurzamer energieverbruik. Wij bieden eerlijk advies en een vakkundige installatie, volledig afgestemd op jouw wensen.
Neem de controle over je eigen energie. Vraag vandaag nog een persoonlijk adviesgesprek of een vrijblijvende offerte aan.